Бг. 3.22

न मे पार्थास्ति कर्तव्यं त्रिषु लोकेषु किञ्चन ।
नानवाप्तमवाप्तव्यं वर्त एव च कर्मणि ॥ २२ ॥
на ме партхасті картавйам
трішу локешу кінчана
нанаваптам аваптавйам
варта эва ча кармані

Паслоўны пераклад

на — не; ме — Мой; партха — о сын Прытхі; асті — існуе; картавйам — абавязак; трішу — у трох; локешу — у плянэтных сыстэмах; кінчана — што-небудзь; на — не; анаваптам — жаданае; аваптавйам — тое, чаго трэба дасягнуць; варте — выконваю; эва — безумоўна; ча — таксама; кармані — у прадпісаных абавязках.

Пераклад

О сын Прытхі, ва ўсіх трох сьветах няма такое справы, якой Я абавязаны быў бы займацца. Я ні ў чым ня маю патрэбы й ні да чаго не імкнуся, – і ўсё ж Я заўсёды выконваю Свой абавязак.

Камэнтар

У Ведах Вярхоўны Госпад апісаны наступным чынам:

там ішваранам парамам махешварам
там деватанам парамам ча даіватам
патім патінам парамам парастад
відама девам бхуванешам ідйам

на тасйа карйам каранам ча відйате
на тат-самаш чабхйадхікаш ча дрішйате
парасйа шактір вівідхаіва шруйате
свабхавікі джнана-бала-крійа ча

«Вярхоўны Госпад – валадар усіх валадароў, найвялікшы сярод валадароў усіх плянэтаў. Кожны знаходзіцца ў Яго ў падначаленьні. Якой бы магутнасьцю ні валодалі жывыя істоты, яны атрымліваюць яе ад Вярхоўнага Госпада. Ніхто зь іх не зьяўляецца незалежным валадаром. Госпад, якому пакланяюцца ўсе напаўбагі, – вярхоўны валадар, а ўсе астатнія валадары падначаленыя Яму. Ён вышэй за ўсіх уладцаў гэтага сьвету і годны ўсеагульнае глыбокае пашаны. Ніхто ня можа перасягнуць Вярхоўнага Госпада, вышэйшую прычыну ўсіх прычын.

Цела Госпада не падобнае да цела звычайнай істоты. Ягонае цела неадрозьніваецца ад Ягонай душы. Ён абсалютны, і ўсе Ягоныя пачуцьці духоўныя. Кожны зь Ягоных ворганаў пачуцьцяў можа выконваць функцыі любога іншага воргана. Таму ў цэлым сьвеце няма нікога роўнага Яму ці больш вялікага, чым Ён. Ягоная энэргія бясконцая й шматстайная, таму ўсе Ягоныя дзеяньні робяцца самі сабой, натуральным чынам» (Шветашватара-ўпанішад, 6.7 – 8).

Бог, Вярхоўная Асоба, напоўніцу валодае ўсімі дасканаласьцямі, якія зьяўляюцца абсалютнай рэальнасьцю, таму ў Яго няма ніякіх абавязкаў. Той, хто імкнецца да пладоў сваёй працы, павінен выконваць пэўныя абавязкі, але ў таго, хто не жадае нічога ўва ўсіх трох сьветах, ня можа быць абавязкаў. І ўсё ж Госпад Крышна ўдзельнічаў у бітве на Курукшэтры як правадыр кшатрыяў, бо абавязак кшатрыяў – бараніць тых, хто апынуўся ў бядзе. Хоць Госпад стаіць вышэй за ўсе прадпісаньні шастраў, Ён ніколі не парушае іх.

Навігацыя галоўнага мэню